Recviem pentru un catel


A fost odat´ un catelus , negru si carliontat care a aparut brusc in viata noastra, dupa ce s-a stins Kurla, singura catelusa ratacita prin dinastia cateilor Roy. Un catelus zapacit, tacut, nascut in seara Ajunului de Craciun.  Nu pot sa nu mi-aduc aminte cand era mic-micut si am mers sa il vedem pentru prima data. Era cel mai cuminte dintre toti catelusii. L-a luat sotul meu in brate, statea blanita pe bratul lui si nu spunea nimic. „Se simte in siguranta!” mi-a soptit el, aproape cu lacrimi in ochii. De atunci a crescut, a facut multe prostii dar ne-a si bucurat mult. Parca il vad si acum stand in fata geamului meu de la bucatarie si scancind ca sa il bagam in seama sau sus pe scari la intrarea in casa, dand din codita frenetic…

De astazi insa Roy nu mai exista printre noi. A plecat asa cum a venit. In liniste, fara sa supere pe nimeni. Ne-a inveselit pentru patru ani, pentru ca mai apoi sa plece nedrept, chinuit si cu tristete in ochisori.

La revedere, sufletel mic, o sa ne lipsesti tare mult!

Această prezentare necesită JavaScript.

14 comentarii

Din categoria Amintiri, Catel, feroez, viaţă

14 răspunsuri la „Recviem pentru un catel

  1. Mi-au dat lacrimile. Catel bun si cuminte, puiut mic … Dumnezeu sa-i odihneasca si sufletul lui, alaturi de al tuturor cateilor trecuti dincolo!

  2. Multumesc fetelor. E trista rau casa fara el…

  3. Macar sa fie el mai fericit si sa nu mai simta durere acolo unde s-a dus … Ca speranta asta ramane, daca tot nu stim ce e dincolo si nu e cale sa aflam dinainte.

    • Azi am venit la pranz acasa, nu m-am simtit bine si am plecat putin mai devreme de la munca. Si l-am auzit scancind la fereastra de la bucatarie, asa cum obisnuia sa faca cand voia sa il bagam in seama…

  4. floridecamp

    din pacate vin si aceste momente in viata noastra.e trist si dureros!!!!imi pare nespus de rau.va doresc sa gasiti din nou o minune de catel.

  5. Imi pare rau, tare rau de Roy mititelul…am citit si pe FB ce-a avut, nu era din pacate alta solutie ca sa nu se chinuie mai mult, nu inca din pacate 😦
    Am trecut si eu prin durerea asta la moatea lui Kat, pisicuta mea de 5ani, acum multi, multi ani. Ne-am alinat in acelasi mod, luind-o pe Pinky, un ghem de blanita colorat si miaunitor, care ne-a inveselit zilele pentru eproape 10ani. Sa va traiasca EA, s-o aveti alaturi cit mai multi ani!

    • Si mie imi pare rau de piscuta ta… Cand mor atat de tineri e teribil, chiar ma gandeam zilele trecute ca Roy cel de dinaintea celui care a murit si a Kurlei, a trait 17 ani. Am suferit cand a murit si el, dar parca nu atat de tare ca la Kurla care s-a dus la 2 ani sau la Roy cel de acum care a murit la 4…

      Dar, sufletelul cel misunator si negricios e de nu se poate si nu contenesc a ma minuna de labutele si ochisorii cei scumpi…

      Apropo, banuiesc ca Pinky este actuala pisicuta, asa-i?

  6. floridecamp

    astept cu drag poze cu noul membru al familiei!!!

  7. Cu siguranta Roy zburda pe o pajiste, impreuna cu Roy cel dinnaintea lui si Kurla si le povesteste noutatile de acasa.
    Avem al 4-lea catel din ultimii 25 de ani! Fiecare a fost special, fiecare plecare a fost un adevarat dezastru. Dar bucuriile pe care le-am primit de la ei (de fapt ele) nu le-as schimba cu nimic pe lume! Va admir pentru ca aveti deja o alta mare (mica) bucurie si astept sa o vad! Sa fie sanatoasa!

    • Si cu Roy I si cu Roy al II-lea 🙂 ca au fost patru cu numele asta pana acum in cei aproape 40 de ani de viata ai sotului.

      Multumesc, chiar m-a inveselit comentariul tau. Sotul meu spune si el ceva de genul. Bietul cretofolina, poate ca ii e mai bine acolo unde e… Noi doar o sa ii (le) ducem dorul.

  8. Ma doare si ma bucura amintirea fiecarui catel pe care l-am avut si care,la un moment dat „a plecat”.Normal,ca de fiecare data am luat altul pentru dorinta de a ne reumple casa si bucuria de a mai oferi unui alt catel iubirea noastra,desi de fiecare data am avut senzatia ca ne rupem in bucati de drag,de dor…
    Ma doare si „plecarea” catelului vostru si ma bucur ca ati luat altul.Cel plecat va ramine vesnic in locsorul lui din voi,iar cel venit va intari,va cristaliza aceste amintiri.

  9. alexandru ciocalteu

    Comentariul meu vi-l voi trimite ca o poezie cu acelasi titlu -Recviem pentru un catel- pe care am publicat-o in anul 2000

Lasă un răspuns

