Insulele Feroe, „delfinii Calderon” şi „invazia” din vara ce vine.


Multă vreme am fost teribil de afectată de răutatea şi perversitatea cu care sunt atacate insulele Feroe. De oamenii care se reped ca berbecii, cu capul înainte, să acuze. Fără cea mai mică documentare, fără să se informeze şi mai ales, crezând cuvânt cu cuvânt mizeria împrăştiată de aşa zisele organizaţii pentru drepturile animalelor. Nu mă înţelegeţi greşit, nu contest aportul pe care unii dintre ei îl aduc la salvarea unor specii, efortul depus, dar în momentul în care începi să lupţi atacând oameni şi nu practici, inventând poveşti lacrimogene, neverosimile şi aruncând cu noroi nu mai ai pic de credibilitate. Devii un terorist.

O organizaţie pe care am început să o detest masiv, mai ales de când mă documentez vizavi de această vânătoare de balene este Sea Sheperd. În frunte cu nenea Paul Watson, un ipocrit în hainuţă de mesia care explotează buna credinţă şi dorinţa oamenilor de a face bine, în scopuri personale. Mai nou au început ameninţările: vine băiatul să împiedice grindadráp (aşa-i spune în feroeză) la vară. Pe apă, pe sub apă, prin aer şi pe pământ (care pământ? acela de pe fundul mării?). Asociaţiile europene de protecţie a balenelor pline de nemţi graşi, aroganţi şi bogaţi au început recrutările, se caută activişti care să vină să stea câte două săptămâni în Feroe. Interesant este că încearcă să convingă prostimea că le vor ajunge 500€ pentru ferry şi hotel sau că pot locui în … corturi. Şi că viaţa este ieftină, dom’le în ţara asta!Aceleaşi asociaţii încearcă să convingă lumea să boicoteze produsele feroeze şi daneze, gândind că astfel vor falimenta „bogătaşii” de feroezi care trăiesc muuuult mai „bine” decât nemţi (serios? probabil că eu trăiesc în altă ţară şi încă nu am aflat chestia asta…). Fir-ar ei să fie de feroezi! Cum îşi permit ei să trăiască mai bine decât alţi europeni care au conştiinţa atât de curată şi care îşi iau cărniţa cea clonată din supermarketuri? Tot ei vorbesc despre descurajarea turismului în Feroe (ceva de genul ăsta cârâiau câteva apucate şi aici: http://www.descopera.ro/travelling/3110444-insulele-feroe-perla-coroanei-daneze ). Şi ce fac inteligenţii? Vor să vină în Feroe să facă pe gardienii şi să împiedice vânarea balenelor. Păi asta nu înseamnă că trebuie să îţi cumperi de mâncare? Să plăteşti feribot şi hotel? Aşa consideră dumnealor că trebuie să boicoteze? Sau poate că au o idee deformată asupra noţiunii de „boicot” :mrgreen: Şi chiar îmi dorec să îi văd învârtindu-se pe lângă plaja 2 pe 2 din Torshavn fără să ridice suspiciuni şi să sfârşească fugăriţi niţeluş de oamenii care s-au săturat de minciunile şi exagerările lor.

Nu au decât să vină! Poliţia se aşteaptă să aibe probleme, domnu’ Paul Watson este aşteptat cu braţele deschise şi cu un arest pentru cei 50 000€ amendă restantă pe care îi are de plătit încă de acum 25 de ani, iar vasele militare abia aşteaptă să mai aibă şi ele ceva de făcut în afară de exerciţii şi patrulat plicticos. Iar eu, sincer, dacă aş fi feroeză, aş refuza să le vând mâncare sau apă. Să îi văd ce vor face atunci…

Vă las cu un tip care le zice bine. Şi nu numai, dar cu umor şi argumente. Cum s-ar zice … it makes sense!

Nu vă descurajaţi, are el un accent mai ciudat, dar vorbeşte cu folos şi este extrem de documentat, chiar dacă pare caraghios.

13 comentarii

Din categoria adevar, balene, Calderon, delfini, Feroe

13 răspunsuri la „Insulele Feroe, „delfinii Calderon” şi „invazia” din vara ce vine.

  1. He, he, ce poze ai pus in background! 😉

    Poti vizita platformele ca simplu turist?

    • Nu cred, in general nu ajungi atat de usor. Sunt o gramada de cursuri pe care trebuie sa le faci, test de safety, plus ca nu stau prea grozav cu spatiul de cazare din cate stiu eu…

      Mi-a placut poza, mi-am dat seama cat de nasol poate fi cand e furtuna. Si sunt furtuni serioase in partea noastra de lume.

      • Am vazut odata un reportaj despre viata pe platforma. Nu e chiar o excursie in Vegas …

        Nu ma gandeam ca as putea innopta acolo, doar la vizita. Probabil ca trebuie aprobari peste aprobari. Mi-ar placea sa lucrez la Discovery 🙂

        Va simtiti amenintati si pe insule cand e furtuna?

      • Ei nu. Sunt foarte obisnuiti si casele sunt bine construite. Amuzant este cand trebuie sa iesi. Nu sunt chiar slabuta, ba as putea sa spun ca inclin catre categoria grasut, dar nu odata am simtit ca ma salta vantul de pe trotuar :mrgreen: Nu iti mai povestesc ce amuzant este cand dai sa iesi din casa si nu poti sa impingi usa sau din masina si ai aceeasi problema sau, mai rau te trezesti ca ti-o smulge din mana. Sotul meu povestea ca a ramas fara portiera la o masina cand era mai tanar.

        Mie mi-e frica de vant mai rau ca de cutremure, dar banuiesc ca o sa ajung si eu sa ma obisnuiesc la un moment dat.

  2. Fiecare cu adevarul lui, asta e clar. Eu tin cu balenutele, stii 😉

    • Cristina, nici nu iti contest preferinta. Ceea ce ma deranjeza enorm la acesti oameni este faptul ca pun balenele mai presus de viata omeneasca. Pentru ei Feroele este un nimic pe harta, o tara care trebuie neaparat distrusa economic pentru ca oamenii isi permit sa aiba un nivel de trai decent, in timp ce omoara in stanga si in dreapta balene. Nu mi se pare normal.

      • ayre

        NICI O FIINTA NU E MAI OPRESUS DE ALTA. ASTA ESTE LEGEA NATURII SI NU ARE ROST SA NE MINTIM PE NOI INSINE.
        SI DACA O FACEM NU CONTEAZA.
        NATURA ISI URMEAZA CURSUL SI NE DISTRUGE IN EGALA MASURA PENTRU CA IN FATA EI SUNTEM TOTI EGALI.

      • Venitus, aruncatus comentarius oripilatus, disparutus ca magarus in ceatus.

        Foarte interesat de subiect dupa cate se vede…

  3. In ceea ce va priveste, lucrurile stau cu susul in jos: oamenii vor sa nu moara balena vecinului. Cu vecinul au ce au 😉

  4. E impresionant ce spui despre vant … Pe mare cred ca e jale. Si pe platforma.

  5. ayre

    CE ADEVAR? CE CUVINTE ACUZATOARE? MAI CONTEAZA OARE CUVINTELE SI ACUZELE IN FATA ACELOR IMAGINI?
    CE ADEVAR CREDETI CA POATE EXPLICA ASA CEVA?
    SUNT ACELE IMAGINI TRUCATE?
    NU PENTRU CA AM VAZUT CU PROPRII MEI OCHI!
    NIMIC! NICI O CAUZA UMANA NU POATE JUSTIFICA ASA CEVA!

    • Mai intai si mai intai, nu tipati la mine. In al doilea rand, nu ati citit nimic din ceea ce am scris pe blog, daca faceti astfel de afirmatii. Si in al treilea rand: ce ati vazut cu proprii ochii? Ati fost aici, in Feroe, cumva? Aveti cea mai mica idee despre cum este viata aici?

      Daca doriti sa avem o discutie civilizata, nu ma deranjeaza, dar va rog sa va temperati modul in care va adresati, nu eu sunt dusmanul aici. Am aprobat comentariile pentru ca fiecare om are opinia proprie si consider ca fiecare are dreptul sa si-o expuna. Pana la un punct…

Lasă un răspuns

