Justified. Despre serialele poliţiste cu … vino-ncoa.


Un lucru pe care pun pariu că nu îl ştiţi despre mine, este pasiunea mea vis-a-vis de seriale şi filme în general. Ca urmare, pe lângă câmpii bătuţi cu spor pe prezentul blog, mai mă chinuie talentul scriitoricesc şi pe un blog românesc care prezintă diverse filme seriale. Şi cum o prietenă bună mi-a vândut pontul cu serialul ăsta … şi cum chiar îl consider unul dintre cele dăştepte vizionate de mine în ultima vreme, am zis să spun câteva cuvinte despre el şi aici. Că poate mai sunt fani. Iar dacă nu, poate mai tentez pe cineva să îl vadă. 

Serialul e unul poliţist, care îl are ca protagonist pe Raylan Givens (jucat de Timothy Olyphant), un şerif federal absolut neconvenţional, care nu ezită să scoată arma şi să bage câteva gloanţe în răufăcători fără prea multe remuşcări. În urma unui incident în care un traficant diabolic de droguri face cunoştiinţă cu un glonte calibru 45 şi dă colţul elegant şi nu foarte discret (adică în văzul lumii), băiatul nostru este trimis pachet (şi disciplinar) în … Kentucky. Nefericit (locul cu pricina fiind chiar locul de baştină pe care el îl urăşte din rărunchi şi care nu îi trezeşte amintiri prea plăcute), mai mult, nerăbdător chiar a se întoarce la mare, la soare, la Miami, intră într-o grămadă de probleme şi începe să se războiască cu răufăcătorii locali: unul fost prieten şi coleg de mină în tinereţe, altul vărul şi tatăl acestuia din urmă, altul chiar propriul său tată etc.

Şi cum nu se putea şerif arătos şi cu blugi cu talie joasă fără vreun interes amoros, avem şi două bucăţi fătuce faine ce se bat pe atenţiile băiatului: o fostă nevastă, Winona Hawkins (în poza de sus), reporteriţă de tribunal, rasată şi remăritată pe deasupra cu un … agent imobiliar (care nu se abţine să nu se bage şi el într-un mare rahat la un moment dat, că tot credea Winona ca şi-a găsit liniştea în viaţă) şi Ava Crowder (în poza de jos), fostă „admiratoare” a băiatului în tinereţile lor tumultoase. Una mai interesantă decât alta şi mă întreb cam cum o să scoată băiatul cămaşa, într-un final, pentru că are sentimente, în mod evident, pentru amândouă. La figurat, că la propriu a scos-o de câteva ori, spre bucuria mea şi a publicului admirator feminin. Sinceră să fiu, este prima dată într-un film în care îmi plac ambele personaje feminine din toate punctele de vedere şi în care sunt pusă tare mult în dilemă pe care aş prefera să o vad cu Raylan. Vor rezolva problema producătorii poate, dar tare mi-e că nu într-un mod mulţumitor. Sau poate va apărea o a treia, eventual brunetă aş vrea eu (hihihi!).

Sunt multe alte personaje care trebuiesc menţionate: seful lui, Art Mullen (jucat de către Nick Searcy), plin de umor, dar şi de profesionalism şi căruia îi place faptul că Raylan e atât de direct, ba chiar am impresia că nu este chiar împotriva modului în care şeriful nostru rezolvă, uneori, „problema”; Boyd Crowder, cumnatul Avei (jucat absolut genial de către Walton Goggins) pe care nu îl poţi urî oricât de mult ai încerca, are exact rolul acelui ticălos cu care simpatizezi şi care, în felul lui, are justificare pentru toate relele comise; agariciul Dewey Crowe, un fraier absolut delicios care încearcă din răsputeri să fie un ticălos, numai că nu îi reuşeşte şi sfârşeşte prin a fi doar patetic şi amuzant în acelaşi timp; mama vitregă a şerifului nostru, Helen; Arlo, tatăl cel ticălos etc, etc. Nu cred că este personaj în filmul acesta nelalocul lui sau care plictiseşte.

Serialul are de toate pentru toţi: dialoguri inteligente, scene aprinse rău, umor (interacţiunea lui cu Dewey este absolut delicioasă, aşa cum Dewey este delicios de fraier), pac-pac-uri, întoarceri absolut neaşteptate de situaţii si acţiune cât cuprinde. Mie uneia îmi place Timothy Olyphant (ştiu eu cui îi mulţumesc şi cui îi şi dedic articolul aista 😀 ), are un mod aparte de a îşi juca rolul, cu foarte mult talent, îşi foloseşte toate atuurile: vocea, pe care o modulează în funcţie de ceea ce trebuie să spună, ochii, extraordinar de expresivi (la puţini actori am observat calitatea asta), modul în care zâmbeşte, mâinile, postura … şi aş putea continua până mâine. Ah! Cu riscul să şochez, nu mai pot decât să îmi exprim admiraţia vis-a-vis de modul in care poate să umple băiatul ăsta hainele… 👿 Am şi eu dreptul să am slăbiciunile mele, în fond, nu?!

Pentru o mai bună impresie, vă ofer şi un mic extract de umor a la Raylan, o mică „rugăciune” făcută, în mod evident, la mişto:

Raylan Givens: Dear Lord, before we eat this meal we ask forgiveness for our sins, especially Boyd – who blew up a black church with a rocket launcher, and afterwards he shot his associate Jared Hale in the back of the head out on Tate’s Creek bridge. Let the image of Jared’s brain matter on that windshield not dampen our appetites, but may the knowledge of Boyd’s past sins help guide these men. May this food provide them with all the nourishment they need. But, if it does not, may they find comfort in knowing that the United States Marshal Service is offering fifty-thousand dollars to any individual providing information that will put Boyd back in prison. Cash or check, we can make it out to them. Or to Jesus. Whoever they want. In your name, we pray. Amen. „

Sunt curioasă dacă mai place cuiva serialul, dacă însă nu l-aţi văzut, vi-l recomand cu căldură, este un film absolut excelent. Iertat să-mi fie pleonasmul!

PS. Aşa, ca de final, vă las şi cu interviu despre film. Poate vă veţi face cat de cat o idee. Vizionare plăcută!

7 comentarii

Din categoria Filme, Justified, Timothy Olyphant

7 răspunsuri la „Justified. Despre serialele poliţiste cu … vino-ncoa.

  1. luminos

    Domniţă dragă, aferim pentru articol: dacă n-aş fi văzut „Justified” până acum, aş fi fost foarte convinsă să-l văd; dacă nu l-aş fi cunoscut dinainte pe Olyphantu’, aş fi fost foarte motivată să-l cunosc; aşa, dacă ştiu filmul şi cunosc „marfa”, am zâmbit a consonare şi am dat din cap a aprobare la toate cele. Am o singură dilemă: nu mă pot hotărî dacă filmul este hot şi protagonistul cool sau mai degrabă invers! Hm? Ce zici?

    • Luminosule, eu zic mai degraba protagonistul hot (pana la punctul in care se pot face cu mare usurinta oua ochiuri pe ecran 😆 ) si filmul cool. Mi-e greu sa privesc cu detasare caracteristica asta si, recunosc cu manuta pe corazon, ca sunt si foooooarte subiectiva ca sa mai pot sa judec la rece.

      PS. Mersi de precizare, modificai numele cu pricina. Nu stiu de ce a ramas asa la capatana.

  2. Kaninusferoingus, n-am văzut serialul, e prima dată când aud de el, sper să apară si pe la noi. Ai un stil de prezentare tare placut, ai reusit sa ma faci curioasa. Inclusiv in privinta lui Timothy Olyphant. 🙂

    • nora, multumesc. Apare si in Romania, la AXN, din cate am inteles eu, de joia ce vine. Tot din cate am inteles se va numi „Lege si dreptate”.

      Timothy Olyphant e o „obsesie” nou capatata, dar imi place teribil ca actor. E genul care reuseste sa aibe mai multe fete, fara prea mare efort. Sunt tare curioasa daca iti va placea (atat serialul cat si actorul).

  3. kaninusferoingus, multzam! Pana acum primul la mine-n in top e Johnny Depp (tot cu multe , multe fete!) Sa-l vedem şi pe Timothy Olyphant 🙂

    • nora, sincer, te astept cu ceva … feedback. Nici mie nu imi spunea multe cand mi-a fost recomandat. Si am vazut Catch and Release, dupa care am vazut Justified, dupa care … am intrat in vrie. Si am trecut la Damages. Apropo, Deadwood sau Damages ai vazut?

      Johnny Depp si mie mi-a placut si inca mai imi place.

  4. luminos

    Dragă kaninusferoingus, dragă noradamian şi alte dragi surori (prezente sau viitoare) întru admiraţia Olyphantului şi a filmelor dumisale! Mă alătur cu entuziasm recomandărilor gazdei acestui blog. Dacă va reuşi să mai convingă câţiva oameni să arunce un ochi la episodul 1, sunt precisă 😀 că 90% din ei vor deveni fani ai serialului, respectiv şi/sau – oftat din rărunchi – fane ale protagonistului.

Lasă un răspuns

